20 lange jaren

Doeneke Sociaal
1

Mike, het lief van een moordenares – op haar ex – vindt 20 jaar te lang. Met een helikopter helpt hij – bij onze zuiderburen – zijn lief ontsnappen uit het gevang.

Een goede voorbereiding is het halve werk. Mike huurt een helikopter. Netjes onder zijn eigen naam: Mike Gielen. En hij huurt een vrouwelijke helikopterpiloot. Zij begrijpt vast liefde en het gemis van Mike.

Echter gaat de liefde – voor de piloot met haar grote helikopter – niet over rozen. Mike zet daarom zijn liefde kracht bij. Met een pistool tegen haar hoofd cirkelt de piloot boven de binnenplaats van de gevangenis. Daar schept de grote liefde van Mike net een luchtje. De piloot met haar – té – grote heli, legt aan Mike uit waarom zij op die – té – kleine binnenplaats met deze heli nooit kan landen.

Mike Gielen wordt deze week een vleesgeworden Belgenmop. Mike is vast vooral een lieverd. Toch komt hij in de gevangenis. Nee, niet bij de liefde van zijn leven. Mannen en vrouwen zijn gescheiden gevangenen. Halve voorbereiding blijft half werk.

 

Goede voorbereiding – Doeneke wil ’t proberen!

 

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Doeneke Sociaal
4
Kinderachtig

‘Wie heeft dat gemaakt?’ Ze kijkt al een tijdje naar het schilderij boven de bank. Er staan naakte zwarte vrouwen op. “Ik zie blote billen”, zegt ze serieus. Ja inderdaad, die vallen mij al lang niet meer op. Ik weet wie de schilder is, een kunstenaar uit Tsjechië, hij maakt …

Doeneke Sociaal
4
Met lippenstift schrijft ze NO

‘NO’ staat er op haar blote buik. Ze loopt in haar bikini langs de vergaderzaal vol senatoren. Zij laat haar man zien dat ze niet wil dat hij president wordt van de VS. Dr. Jill Bidens actie heeft effect. Manlief gehoorzaamt, Joe stelt zich – dan – niet kandidaat voor …

Doeneke Sociaal
3
Opzwepend en lekker!

Ze danst K-pop. In een girlsband. En verandert van een verlegen tiener in een podiumbeest. De muziek is een combi van hiphop en andere popmuziek. De choreografie van de dans is dynamisch, strak, synchroon en met oog voor detail. Heel veel details. De teksten bevatten een activistische boodschap. De Zuid-Koreaanse …

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "Toestaan cookies" zodat je makkelijk op deze site kan surfen. Als je op deze site blijft zonder je cookie-instellingen te wijzigen of je klikt hier op "Accepteren" dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten